Interim AP-specialist till fastighetsbolag i City

Är du en engagerad och noggrann ekonomiassistent som är trygg i hela leverantörsreskontraflödet? Trivs du i en positiv miljö där du får ett härligt samarbete med dina kollegor? Då ska du fortsätta att läsa här nedan,

Om tjänsten

SJR söker nu en AP-specialist till ett kortare uppdrag hos vår kund, ett fastighetsbolag med kontor i centrala Stockholm. Uppdraget är en brygglösning under pågående rekrytering och löper under 3–6 månader med start i slutet av januari eller början av februari. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som AP-specialist kommer du att arbeta i affärssystemet Oracle och ansvara för:

– Leverantörsfakturor för Sverige, Norge och Finland
– Kontering och betalningar
– Avstämning av bankkonton
– Enklare balansavstämningar

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tidigare har arbetat i hela flödet inom leverantörsreskontran. Du har en stor systemvana och får gärna ha arbetat i Oracle men det är inget krav. Du är noggrann, ansvarstagande och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du bör vara flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att trivas hos kunden bör du vara noggrann, ansvarstagande och ha en stark känsla för service. Du är lojal, pålitlig och hjälpsam. I denna roll har du kontakt med b.la leverantörer vilket gör att du ska vara kommunikativ och ha en positiv inställning. Vidare arbetar du prestigelöst och flexibelt.

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-01-25.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Om SJR

SJR är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom ekonomi och finans, HR och lön, inköp och logistik, IT, juridik och compliance, hållbarhet, kommunikation samt chefspositioner.

SJR är idag cirka 400 medarbetare och verksamma över hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB, som är noterat på First North Stockholm, med dotterbolagen SJR in Sweden AB och Wes AB.

Vi jobbar utifrån visionen Professionals Choice Through Life, vilket innebär en ständig strävan efter att skapa långsiktiga relationer med människor och organisationer i vårt nätverk.

Vår process

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så vänta inte med din ansökan.

I det fall tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten. I vissa rekryterings- och tillsättningsprocesser kan det bli aktuellt att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidaten. En bakgrundskontroll av en slutkandidat görs endast om risken i rollen motiverar att en sådan görs, på grund av rollens befogenhet, mandat och påverkanskraft.

Företag:
fastighetsbolag med kontor i centrala Stockholm
jobb-ID:
968
Ort:
Stockholm
Start:
Ansök